Anyeong !

My photo
we sell cute jewelry that will catch your heart

Friday, October 15, 2010

Ikhlas itu perlu

Tajuk kat atas tu bukan aku nak cerita pasal perasaan cinta yang ikhlas ke ape ye.

Sejak akhir-akhir ni kan , aku selalu rasa macam nak pakai tudung. Aku tak pakai tudung pun bukan ape, tapi before aku nak pakai tudung , aku nak sembahyang aku betul2 cukup 5 waktu. Tak nak lah nati bila dah pakai tudung , solat hampeh. Betul tak ? Bukan aku cakap aku tak pernah solat. Tapi kadang2 memang dalam satu hari tu tak cukup 5 waktu. Lagi - lagi , time kita hang out ke , shopping ke, lagi lah lupa, Itulah manusia. Lagi satu , aku taknak lah pakai tudung semata-mata sebab kawan - kawan aku dah ramai pakai tudung. Taknak lah camtu. Nak pakai tudung hati mesti ikhlas, bukan sebab kawan atau boyfriend atau fesyen terkini , tapi mestilah di sebab kan Allah s.w.t. Ceh, dah berceramah pulak aku ni ye. Lagi satu sebab ialah tudung sekarang ni langsung tak sesuai untuk bentuk muka aku yang comel ni. Hehe x). Lagi2 aku pakai spect. Lagi lah kelakar kan. Aku nak pakai contact lens tapi takut susah nak jaga. Kang tak pasal2 ke bedah.

Sekarang ni , aku tengah berusaha untuk menatapkan solat and mendekatkan diri dengan Allah lagi - lagi SPM nak dekat. Always remember what is success without prayer ? :)

No comments:

Post a Comment