Anyeong !

My photo
we sell cute jewelry that will catch your heart

Sunday, January 9, 2011

Oh yer, esok nak buat apa ek ?

Life selepas SPM amatlah membosankan. Lagi - lagi macam saya ni --> penganggur sepnuh masa. Dulu, masa sekolah beriya-iya buat plan. Nak pergi Port Dickson dengan classmate buat jamuan kat situ lah, nak keluar sama-sama sampai malam lah, nak clubbing lah (eh, ada ke? ), nak shisha lah (Oh itu dulu. sekarang dah tak nak dah), nak sleepover, buat cupcake, kalau nak listkan sampai esok pagi pun tak habis tau awak. Sekarang ? Apa jadi dengan sekarang ? Habuk pun tarak maaa. Kawan sume dah ke mana saya pun tak tau. Ada yang kerja cari rezeki kononnya. Contohnya macam kawan saya si Diyana & Shafika, nak kerja sebab nak kumpul duit untuk pergi concert Super Junior & belanja saya makan (itu yg penting ! sebab dorang langsung tak wish birthday saya hari tu ! ). Saya ni awal-awal dah save duit untuk pergi concert Super Junior this March tau. Saya selalu ingat kan kat otak saya ni bila nak draw duit kat mesin ATM : "weh, rm300 weh utk SuJu" Last tak jadi nak draw. Draw pun rm50. Kalau tak cukup buat muka pergi mintak kat si bapak la apa lagi.

Bila dah jadi penganggur ni, apa lagi segalanya makin besar lah. Oh, sensitif tuuu. Sebab apa saya jadi penganggur ? Sebab si bapak tak bagi kerja lah punya pasal. Tapi si bapak bagi gaji lah every month dengan syarat kau tak kerja duk rumah je, belajar masak nanti nak kahwin esok senang. Eh, lambat lagi lah si bapak oiii. So saya pun terima la dengan hati tak rela kerna gaji yang di baginya amat lah sedikit. Tak perlu lah saya bagitau berapa tapi kira kurang dari rm1000 laa. Banyak cantik muka kau. Tak buat apa2 nak gaji rm1000.

Okay. so nak buat apa yer esk ? Saya dah penat lah asyik bangun tido, makan, online, tengok tv. Hari2 macam tu tau tak ? Bosan. Walaupun sekarang dah ada b-yond kat rumah tapi still bosan. sebab citer best hanya lah ada pada waktu petang dan malam je. Nasib baik lah si bapak sudah mendaftar kan saya amik lesen. Lepas mengikuti ceramah selama 5 jam yang membosankan dan sedih kerana saya tiada kawan di situ pada ahad yang lepas , saya kena pula mengikuti test undang2 pada hari selasa ni (11.01.2011). Okay ini yang malas. Walaupun tarikh memang cantik tapi kalau kau tak baca buku memang takkan lulus. Fyi, saya langsung tak baca apa2. Harharhar. Sedih memang sedih. Sudah lah otak dah lembab sebab lama dah tak baca/pegang buku. Macam mana ni ? So, ingat nak plan esok nak baca buku undang2 tu. Bagus memang bagus. Esok nak test hari ni baru baca.

Oh ya good news. End of this month, saya dapat gaji and go Sunway with my girlfriend for our date ! Oh Oh Another good news but it just a rumor I think. Ada orang cakap result SPM keluar this Feb. I don't know when. But, seriously ?! gahhh ~_~.



No comments:

Post a Comment